زمان مناسب برای خرید نرم افزار حسابداری

بهترین زمان برای خرید نرم افزار حسابداری چه موقعی است؟ این یک سوال است که پیش روی تمام شرکت ها و فروشگاههایی  است که قصد خرید نرم افزار حسابداری را دارند. در اینجا می توان شرکت ها را به چند دسته تقسیم کرد و بعد برای هر کدام به طور جداگانه این سوال را پاسخ داد که بهترین زمان برای خرید نرم افزار حسابداری چه موقعی است؟

دسته اول شرکت ها و یا سازمانهایی هستند که مدتی است فعالیت خود را شروع کرده اند ، فرقی هم نمی کند که چندماه است که فعالیت اقتصادی خود را شروع کرده اند و یا چندین سال است که کار می کنند. به هر حال چیزی که اهمیت دارد این استکه این شرکت ها در زمان تاسیس و راه اندازی ، نرم افزار حسابداری تهیه نکرده اند و الان کلی اطلاعات حسابداری دارند که در نرم افزار حسابداری ثبت نشده اند. و در دفاتر کاغذی و یا حداکثر در نرم افزار اکسل ثبت شده اند.

دسته دوم شرکت هایی هستند که مانند دسته اول مدتی است که فعالیت خود را شروع کرده اند با این تفاوت که نرم افزار حسابداری هم تهیه کرده اند، ولی نرم افزار حسابداری موجود پاسخ گوی نیازهای آنها نیست و می خواهند نرم افزار حسابداری خود را تعویض نمایند. بنابراین اطلاعات مالی و حسابداری این شرکت ها در یک نرم افزار حسابداری قدیمی ثبت شده است و باید به نرم افزار حسابداری جدید منتقل شود.

دسته سوم شرکت هایی هستند که هنوز کار خود را شروع نکرده اند و قبل از تاسیس و راه اندازی شرکت قصد دارند که نرم افزار حسابداری هم تهیه کنند تا از ابتدا اطلاعات مالی و حسابداری خود را در نرم افزار حسابداری مربوطه ثبت نمایند. اگر چه اینگونه شرکت ها وضعشان از دسته اول بهتر است ولی باید دقت کنند که به درد دسته دوم دچار نشوند و با مقایسه نرم افزارهای حسابداری گوناگون و انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری برای کسب و کار خود ، سالهای متمادی بتوانند با نرم افزار حسابداری که می خرند کار کنند و قصد تعویض آنرا نداشته باشند.

حالا راحتتر می توان به سوال بالا پاسخ گفت. پاسخ سوال برای دسته سوم کاملا مشخص است. این شرکت ها باید قبل از راه اندازی کسب و کار خود نرم افزار حسابداری مناسب کسب و کار خود را از بین نرم افزارهای موجود در بازار انتخاب و خریداری نمایند. در این سایت ما معیارهایی را برای خرید نرم افزار حسابداری مشخص کرده ایم و مقالاتی در این زمینه نوشته ایم. همچنین لیست نرم افزارهای حسابداری را نیز در این سایت گرد هم آورده ایم تا شما بتوانید براحتی آنها را با هم مقایسه کنید.

این مقاله را هم از دست ندهید :  ۳ ویژگی برای انتخاب و خرید نرم افزار حسابداری

شرکت هایی که در دسته دوم قرار دارند نیز مانند دسته سوم باید هر چه سریعتر نسبت به خرید نرم افزار حسابداری مناسب کسب و کار خود اقدام نمایند. زیرا هر چه زمان بیشتر بگذرد اطلاعات مالی و حسابداری ثبت شده در نرم افزار حسابداری قدیمی بیشتر شده و راه اندازی نرم افزار حسابداری جدید زمان بیشتری طلب می کند. اینگونه شرکت ها باید در اولین فرصت به انتخاب نرم افزار حسابداری مبادرت ورزند و در اولین فرصتی که بودجه مورد نیاز خود را بدست آوردند اقدام به خرید نرم افزار حسابداری نمایند.

شرکت هایی که در دسته اول قرار دارند باید چند ماه مانده به آخر سال مالی به فکر خرید نرم افزار حسابداری باشند. این شرکت ها می توانند مثلا در ماههای بهمن و یا اسفند نرم افزار حسابداری را خریداری نموده و برای فروردین سال آینده آنرا راه اندازی نمایند.

راه اندازی نرم افزار حسابداری پروسه ای دقیق و فنی است که اگر به خوبی انجام نشود آنگاه می تواند به جای منفعت ، زیانهای بسیار زیادی را برای سازمان داشته باشد. اگر بهترین نرم افزار حسابداری را خریداری نمایید ولی آنرا خوب پیاده سازی ننمایید ، آنگاه نمی توانید از نرم افزار حسابداری خریداری شده به صورت بهینه استفاده نمایید و این نرم افزار حسابداری برای شما هیچ سودی نخواهد داشت.

بعدا در همین سایت مقالاتی در مورد نحوه راه اندازی نرم افزار حسابداری در شرکتها می آید. اینکه چه وظایفی مربوط به شماست و چه وظایفی مربوط به شرکت تولید کننده نرم افزار حسابداری است.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.