انتخاب نرم افزار حسابداری خوب برای کسب و کار

ما در این سایت قصد داریم تا لیست نرم افزار های حسابداری موجود در بازار را گردآوری کنیم تا به بازدید کنندگان خود کمک کنیم تا نرم افزار حسابداری بهتری برای خرید انتخاب کنند.

به علت اینکه همه نرم افزار های حسابداری در اینجا جمع هستند ، بازدیدکنندگان می توانند نرم افزار های حسابداری را با هم مقایسه کرده و بهترین نرم افزار حسابداری را برای کسب و کار خود انتخاب نمایند.

به علت اینکه انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری برای هر کسب و کار ، کاری پیچیده است در این سایت قصد داریم که  معیارهایی برای انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری برای کسب و کارها را هم مشخص کنیم تا شرکت ها و حسابداران به راحتی بتوانند مراحل مقایسه و انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری را انجام داده و بهترین نرم افزار حسابداری را برای کسب و کار خود انتخاب نمایند.

نرم افزار های حسابداری موجود در بازار ایران عبارتند از :
نرم افزار حسابداری بیت
نرم افزار حسابداری گیلاس
نرم افزار حسابداری هلو
نرم افزار حسابداری قیاس
نرم افزار حسابداری پارمیس
نرم افزار حسابداری محک
نرم افزار حسابداری سما
نرم افزار حسابداری نوین
نرم افزار حسابداری رافع
نرم افزار حسابداری نوید
و سایر نرم افزار حسابداری ...

چگونه یک نرم افزار حسابداری مناسب کسب و کار خود انتخاب کنیم؟

گوگل نرم افزار حسابداری را به صورت زیر تعریف می کند :

نرم افزار حسابداری توصیفی از یک نوع اپلیکیشن نرم افزاری است که ثبت و پردازش معاملات حسابداری در ماژول های تابعی مانند حساب های پرداختنی، حسابهای دریافتنی، حقوق و دستمزد، و تراز آزمایشی را برعهده دارد که به عنوان یک سیستم اطلاعات حسابداری عمل می کند.

ولی با کمی جستجو در سایت های حسابداری ، در می یابیم که برای نرم افزار حسابداری تعاریف دیگری نیز ذکر شده است .

در یک دید کلی نرم افزار حسابداری به نوعی نقش یک کمک دفتردار یا کمک حسابدار را ایفا می کند. حسابداران برای ثبت و گزارش اطلاعات حسابداری خود از این نرم افزار بهره می گیرند. قابلیت های نرم افزار حسابداری از محصولی به محصولی دیگر متفاوت است. و فقط در کشور ایران حدود ۱۰۰ نوع نرم افزار حسابداری تولید و به بازار ارائه شده است که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارا هستند. اگر شرکت شما خیلی بزرگ است، مثلا در حد ایران خودرو ، احتمالا برای طراحی و پیاده سازی نرم افزار حسابداری مخصوص کسب و کار خود، دست به دامن نرم افزار های حسابداری سفارشی می شوید تا شرکت تولید کننده این نرم افزار حسابداری آن را برای شما سفارشی کند. اما اگر شرکت شما کوچک است براحتی می توانید از محصولات عرضه شده آماده (با عنوان پکیج نرم افزار حسابداری ) استفاده کنید.

به عبارت دیگر ، نرم افزار حسابداری یک منبع ارزشمند برای کسب و کارهای مدرن امروزی است. نرم افزار حسابداری کمک می کند تا ردیابی دقیقی از معاملات مالی صورت بگیرد و گزارش، تجزیه و تحلیل آنی آن معاملات ساده گردد. قبل از ارائه نرم افزار حسابداری، همه این وظایف بوسیله نیروی انسانی یا همان حسابداران انجام می شد اما اکنون مدیریت داده های زیاد و ارزشمند هر سازمان به کامپیوتر واگذار شده است و نیروی انسانی فقط از این گزارشات تحلیلی استفاده می کند تا تصمیمات بهتری برای سازمان خود بگیرد.

کاهش هزینه های حسابداری ، دقت در انجام محاسبات و سرعت بالای پاسخ گویی به مدیران از مزایای استفاده از نرم افزار حسابداری به شمار می آید و همچنین اجازه می دهد تا تصمیم گیری های مالی از طریق گزارش به موقع توسط مدیران سازمان یا شرکت اتخاذ گردد.


اهمیت نرم افزار حسابداری چیست؟

نرم افزار حسابداری یک کلاس از برنامه های کامپیوتری است که شما را قادر به مدیریت معاملات مالی کسب و کار می کند. چنین برنامه هایی می توانند به طور گسترده در حوزه متفاوت به کار گرفته شوند، برخی از برنامه حسابداری برای کسب و کارهای کوچک و برخی دیگر برای کسب و کارهای بزرگ و خیلی بزرگ طراحی شده اند. با استفاده از نرم افزار حسابداری میتوان به طور معمول صدها ورودی و خروجی را به طور همرمان مورد بررسی قرار داد.

حال به فاکتورهای مهم و اساسی برای انتخاب یک نرم افزار حسابداری می پردازیم:

دقت

نرم افزار حسابداری دقت انجام محاسبات و ثبت اسناد حسابداری را بالا می برد و این امر باعث کاهش یا حذف خطاهای انسانی در محاسبات می گردد. در فرآیندهای حسابداری دستی که شامل بررسی بسیاری از محاسبات ریاضی است، نیروی انسانی ممکن است که اشتباهاتی انجام دهد . مثلا بر اثر خستگی و کار زیاد. ولی نرم افزار حسابداری جلوی بسیاری از این اشتباهات را می تواند بگیرد.

یک محاسبه اشتباه در اوایل روند حسابداری مالی می تواند تاثیر زیادی بر عملکرد پایانی داشته باشد. نرم افزار حسابداری، از سوی دیگر، با عدم خطا در انجام محاسبات همراه است. با این حال، باید توجه داشت که فاکتور دقت در برنامه حسابداری موضوعی است که در صورت ورود اطلاعات غلط از سوی نیروی انسانی ممکن است کاهش یابد.

سرعت

استفاده از نرم افزار حسابداری به شما اجازه می دهد پردازش های مالی خود را با سرعت بیشتری انجام دهید. بخشی از این افزایش سرعت به دلیل استفاده از کامپیوتر، که قادر به پردازش ارقام، بسیار سریع تر از مغز انسان است بدست می آید. علاوه بر این، نرم افزار حسابداری این امکان را می دهد که برای افزایش بهره وری از امکانات دیگری همچون اتوماسیون استفاده نمود، برای مثال، مالیات بر ارزش افزوده را در نظر بگیرید. در نرم افزار حسابداری می توان تنظیم نمود که برای هر کالا ۹ درصد از مبلغ فروش را محاسبه نموده و به عنوان ارزش افزوده در نظر گرفته و به مبلغ فاکتور اضافه نماید. این مورد را با موردی که کاربر باید با دست انجام دهد مقایسه کنید. سرعت کدام مورد بیشتر است؟

هزینه

منافع حاصل از سرعت و کارایی نرم افزار حسابداری باعث می شود تا هزینه های کلی کاهش یابد. استفاده از یک برنامه حسابداری اجازه می دهد تا هر یک از اعضای تیم حسابداری به انجام کارهای بیشتر در یک زمان معین مشغول شوند، این یعنی اینکه کاری را که ۵ نفر باید در مدت یک ماه انجام دهند سه نفر قادر به انجام آن هستند و نرم افزار حسابداری به تنهایی کار آن دو نفر دیگر را انجام می دهد. این یعنی اینکه دو کارمند حسابداری کمتر و هزینه حقوق و دستمزد کمتر.


برای دیدن لیست نرم افزارهای حسابداری می توانید به سایت http://accsoft.ir مراجعه نمایید. در این سایت می توانید عملیات مقایسه نرم افزار های حسابداری و انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری را انجام دهید.



کاهش قیمت اینترنت و نرم افزار اتوماسیون اداری

به گزارش ارگس از ایتنا به نقل از خبرگزاری مهر ، هر گیگابایت اینترنت از ۳۶۰۰ تومان به ۱۴۰۰ تومان رسید

به گزارش نرم افزار اتوماسیون اداری قلم ، معاون وزیر ارتباطات گفت: نرخ موثر یک گیگابایت اینترنت بر مبنای تکنولوژی ADSL که در سال ۹۲، سه هزار و ۶۰۰ تومان محاسبه می‌شد امروز به ۱۴۰۰ تومان رسیده است.

بر این اساس نرم افزار حسابداری و نرم افزار های اتوماسیون اداری تحت وب که از پهنای باند اینترنت برای نقل و انتقال اطلاعات استفاده می کنند ، کم هزینه تر و با صرفه اقتصادی بیشتری خواهند بود. البته اگر همزمان با کم شدن هزینه اینترنت ، سرعت آن نیز افزایش یابد می توان به آینده نرم افزار های تحت وب امیدوارتر بود.


محمد جواد آذری جهرمی در مراسم اعطای جایزه کیفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات با تشریح روند تغییر قیمت اینترنت طی سیاست های اتخاذ شده در این زمینه توضیح داد: با تلاش‌های صورت گرفته و ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی لازم شاهد کاهش قیمت اینترنت هستیم اما با این وجود همچنان جایگاه ایران در سطح منطقه نیازمند اصلاح است.

وی افزود که در سال ۹۲ نرخ اینترنت به ازای یک گیگابایت استفاده در اینترنت ADSL در شهرهایی مانند تهران حدود ۳ هزار و ۶۰۰ تومان بود که در حال حاضر این رقم به ۱۴۰۰ تومان رسیده است. در همین حال قیمت یک گیگابایت اینترنت در شهرستان‌ها نیز از ۳ هزار و ۵۰۰ تومان در سال ۹۲ به ۹۰۵ تومان کاهش پیدا کرده است.

به گزارش گروه اتوماسیون اداری قلم، در سال جاری شاهد دو بار تخفیف ۲۰ درصدی برای پهنای باند اینترنت بودیم. به این ترتیب قیمت سرویس‌ها کاهش پیدا کرده که این رویه به نفع مشترکان نهایی و تولید کنندگان محتوای داخلی است.

خیلی از مشتریان از قیمت بالای اینترنت گله مند بودند و استفاده از نرم افزار اتوماسیون اداری تحت وب را به صرفه نمی دانستند. ولی با این کاهش قیمت ، استفاده از این نرم افزارهای تحت وب بسیار به صرفه تر شده است.

معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه در قالب مصوبه ۲۴۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات شرایطی فراهم شده تا مشترکان برای استفاده از اطلاعات در بستر شبکه ملی اطلاعات نصف قیمت اینترنت را پرداخت کنند، خاطرنشان کرد: کاهش قیمت در اینترنت نتیجه سرمایه گذاری در بخش‌های زیرساختی کشور و شبکه مخابراتی است.

وی با بیان اینکه شبکه ملی اطلاعات و سرویس‌های بومی این شبکه باعث ایجاد بیش از ۱۳۰ هزار شغل در این بخش شده است، ادامه داد: هفته گذشته نیز بر اساس توافق شرکت ارتباطات زیرساخت و شرکت مخابرات ایران نرخ پهنای باند برای انتقال محتوای داخل کشور ۲۰ درصد کاهش یافت و ما همچنان مصمم به تداوم کاهش این نرخ هستیم.

وی تاکید کرد: ایجاد بازار مصرف محتوا در داخل کشور در گرو تولیدات داخلی است و برای توسعه این بازار نیازمند ارتقا کیفیت سرویس های قابل ارائه به مشترکان خواهیم بود.

گفتنی است که نرم افزار اتوماسیون اداری قلم محصول شرکت داده پردازان ارگس تحت وب بوده است و بر بستر وب کار می کند. به همین دلیل هر خبری مبتنی بر قیمت اینترنت می تواند برای استفاده کنندگان از اتوماسیون اداری قلم مهم باشد. 

نرم افزار اتوماسیون اداری به علت اینکه فایل های اداری مانند نامه و تصاویر آن و فایل های پیوست را جابجا می کند ، جزء نرم افزارهایی است که انتقال اطلاعات بیشتری نسبت به نرم افزار حسابداری دارد.

از مهمترین مزایای تحت وب بودن نرم افزار اتوماسیون اداری قلم ، دور کاری است و اینکه هر نقطه از جهان می تواند دفتر کار شما محسوب شود. زیرا هر جایی که شما به اینترنت دسترسی داشته باشید آنگاه می توانید از آن استفاده نموده و کارهای خود را انجام داده و به نامه های ارسالی پاسخ دهید.

نرم افزار حسابداری باتیز

نرم افزار حسابداری باتیز نرم افزاری برای شرکت های متوسط و بزرگ می باشد. امکانات وسیع این نرم افزار باعث شده است که نرم افزار حسابداری باتیز برای شرکت های خدماتی ، بازرگانی ، صنعتی ، پیمانکاری و سایر مشاغل مفید بوده و نیازهای آنها را تحت پوشش قرار دهد.
 

نرم افزار حسابداری باتیز شامل 7 بخش و حدود 25 زیر سیستم می باشد که در زیر به آنها می پردازیم.

 - حوزه حسابداری و مالی

حوزه حسابداری و مالی به عنوان یکی از 7 حوزه سیستم یکپارچه باتیز ( نرم افزار حسابداری باتیز ) می باشد. در حوزه مالی چهار سیستم وجود دارد که عبارتند از :

  • سیستم حسابداری مالی که قبلا به آن دفتر داری می گفتند
  • سیستم خزانه داری (شامل دریافت و پرداخت و عملیات چک)
  • سیستم حسابداری تجمیعی
  • سیستم اموال و دارایی ثابت


نرم افزار حسابداری مالی به عنوان هسته اصلی از سیستم‌های یکپارچه باتیز ، امکان دریافت، طبقه‌بندی، جمع‌بندی و یکپارچه‌سازی اطلاعات مالی از سایر سیستم‌ها همچون انبار، فروش، دریافت و پرداخت، دارایی ثابت، حقوق و بهای تمام شده را به‌صورت خودکار فراهم کرده و گزارش‌های مالی یکپارچه‌ای را از وضعیت سازمان در ابعاد مختلف به شما ارائه می‌کند.این سیستم ضمن کمک به مدیران برای کنترل و برنامه‌ریزی‌های مدیریتی، امکان ارزیابی واحدهای تجاری در مسیر حرکت به سمت اهداف تعیین شده را برای ذی‌نفعان داخلی و خارجی فراهم می‌کند.
 
 
نرم افزار انبار یکی دیگر از بخش های نرم افزار حسابداری باتیز می باشد که دارای کلیه امکانات مربوط به انبار داری حرفه ای را دارا می باشد. در این سیستم امکان گروه بندی کالاها در 4 سطح و امکان تعریف گروههای فرعی برای کالاها ، تعریف انواع انبار ها و امکان مشخص کردن خصوصیاتی برای کالا، بحث سریال ها و بارکد در انبار و ... لحاظ شده است. انواع فرمهای ورود و خروج کالا از انبار و درخواست ها از انبار در این سیستم وجود دارد. رسید و حواله و انتقال بین انبارها و تعدیل موجودی بخشی از عملیات انبار می باشند. انبار گردانی و گزارشات متنوع در این سیستم به خوبی طراحی شده است تا کاربر انبار به راحتی بتواند با آن کار کند. قابلیت کار روی بستر اینترنت آن را برای انبارهایی که از دفتر مرکزی دور هستند مناسب ساخته است.
 
سیستم مشتریان و فروش شامل کلیه امکانات فروش می باشد. این قسمت دارای تواناییهای بالایی می باشد که نمی توان در این مطالب مختصر دکر کرد. ولی به طور اجمال می توان به قسمت های مربوط به مشتریان و گروه بندی آنها، بازاریابها و واسط های فروش ، عوامل تاثیر گذار در فاکتور مانند تخفیف و اضافات ، پیش فاکتور و سفارش کالا و فاکتور فروش و برگشت از فروش اشاره کرد. گزارشات متنوع و تنظیمات سند اتوماتیک دست کاربر را از هر لحاظ باز گذاشته و کاربر به راحتی می تواند سیستم های متنوع فروش را با آن پیاده سازی نماید. از موارد دیگر این سیستم امکان قسط بندی کردن مبلغ فاکتور ، ارتباط تنگاتنگ با خزانه داری برای تعیین مانده حساب مشتریان و هشدار سررسید بدهی مشتریان را می توان نام برد. هنگام ورود به سیستم می توان تنظیم کرد که مشتریان بدهکاری که موعد پرداخت وجه آنها گذشته است را هشدار دهد.
 

 - حوزه اتوماسیون اداری

اتوماسیون اداری امروزه یکی از بخش های جدایی ناپذیر نرم افزارهای حسابداری یکپارچه است که برای گردش نامه های اداری در سازمان به کار می برد.

بخش اتوماسیون اداری در نرم افزار حسابداری باتیز شامل زیر سیستم های دبیرخانه ، اتوماسیون اداری و فرمهای الکترونیکی می باشد

زیر سیستم های اتوماسیون اداری قلم از کاملترین نرم افزارهای اتوماسیون اداری موجود در بازار شناخته می شوند که امکانات بسیار زیادی دارند و در این مختصر نمی گنجند. برخی از موارد آن عبارتند از :

امکان ثبت نامه های اداری وارده و گردش آنها در نرم افزار اتوماسیون اداری 

امکان ثبت نامه های اداری صادره در اتوماسیون اداری

امکان ارسال ارجاعات داخلی برای کارکنان در اتوماسیون اداری

کارتابل الکترونیکی در اتوماسیون اداری

گزارش نامه های اداری در اتوماسیون اداری قلم یکی از گزارشات پر کاربرد در نرم افزار اتوماسیون اداری می باشد. 

و سایر مواردی که در نرم افزارهای اتوماسیون اداری مشهور بازار وجود دارد.

نرم افزار اتوماسیون اداری قلم

نرم افزار اتوماسیون اداری داده پردازان ارگس نرم افزاری است که تمام امکانات مربوط به اتوماسیون اداری که در بازار می باشد را دارا می باشد. این  اتوماسیون اداری شامل دو زیر سیستم اساسی است.

1- زیر سیستم دبیرخانه در اتوماسیون اداری قلم 

در دبیرخانه بخش اطلاعات پایه و قسمت ثبت نامه وجود دارد که در آن نامه های وارده  صادره را ثبت و نگهداری می کنند.

2- زیر سیستم کارتابل در نرم افزار اتوماسیون اداری قلم

در قسمت کارتابل در نرم افزار اتوماسیون اداری قلم گردش نامه ها وجود دارد. در این قسمت هر شخصی یک کارتابل دارد که تمام نامه هایی که دراتوماسیون اداری قلم به وی ارجاع می شود را در کارتابل مخصوص خود می بیند.

در نرم افزار اتوماسیون اداری قلم ، گزینه ای وجود دارد با عنوان تنظیم جلسات که در آن جلسات کاری و اداری را تنظیم نموده و شرکت کنندگان را در آن  مشخص می کنند. 

وقتی قرار است که جلسه ای برگزار شود ، آنگاه در نرم افزار اتوماسیون اداری قلم مشخصات جلسه از قبیل تاریخ برگزاری و موضوع جلسه و افراد شرکت  کننده در جلسه مشخص می شوند. 

در یک تقویم کاری نیز که در منوی کارتابل قرار داده شده است هر کسی می تواند جلساتی که قرار است در آن شرکت کند را می بیند.

 

نرم افزار اتوماسیون اداری شرکت داده پردازان ارگس در دو نسخه نرم افزار اتوماسیون اداری تحت ویندوز و اتوماسیون اداری تحت وب ارائه شده است.

عملیات کارتابل پیامها در اتوماسیون اداری قلم

  1. هر شخص که به عنوان کاربر در سیستم تعریف می شود دارای کارتابل پیام شبیه به یک Email می شود.
  2. امکان رویت پیامهای وارده برای هر شخص در کارتابل پیام مخصوص به خود 
  3. امکان رویت مدارک و تصاویر پیوست
  4. امکان افزودن مدارک پیوست جدید به پیام در کارتابل و در حین گردش پیام در سازمان همراه با ثبت اطلاعات شخص ثبت کننده آن مدرک پیوست جدید
  5. امکان ارجاع (Forward)  پیام به افراد دیگر همراه با اضافه کردن یا حذف قسمتی از متن پیام
  6. امکان حذف پیام از لیست پیامها
  7. امکان پاسخ به پیام (Reply) همراه با کم و زیاد کردن مدارک پیوست و متن پیام
  8.  امکان ثبت و ارسال پیام جدید با مدارک پیوست دلخواه برای یک یا چندین نفر به صورت همزمان
  9. امکان رویت پیامهای صادره
  10. امکان رویت پیامهای حذف شده

تعریف جانشین و تفویض کارها در اتوماسیون اداری قلم

  1. امکان تعریف جانشین در اتوماسیون اداری قلم
  2. امکان تفویض بخشی از کارها و نامه ها اداری به جانشین در اتوماسیون اداری قلم
  3. امکان تعیین محدوده زمانی برای جانشین در اتوماسیون اداری قلم

گزارشات و جستجوی نامه در اتوماسیون اداری قلم

  1. جستجوی نامه اداری بر اساس تمام فیلدها در اتوماسیون اداری قلم
  2. جستجوی ارجاعات نامه در اتوماسیون اداری
  3. جستجوی پیام ها در اتوماسیون اداری